SALONPRODUKTER UDVIKLET AF FRISØRER TIL FRISØRER 

NATURLIGE OG CERTIFICERET ØKOLOGISKE INGREDIENSER

PRODUCERET I DANMARK

PRODUCERET I DANMARK

Din kurv

Din kurv er tom

Se alle produkter

ZENZ OFFICIELLE HÅRPARTNER AF CPHFW NEWTALENT AW23

ZENZ OFFICIELLE HÅRPARTNER AF CPHFW NEWTALENT AW23

Vi er stolte over at kunne fortælle at ZENZ fortsætter samarbejdet med CPHFW som officielle hårpartner for CPHFW NEWTALENT programmet. ZENZ tror på nyt talent, og derfor er vi meget stolte af fortsat at være den officielle hårpartner for CPHFW NEWTALENT.

Hos ZENZ arbejder vi med et løfte om altid at gøre det bedre med respekt for vores fælles sundhed og planet. Dette ansvar inkluderer at støtte partnerskaber og investere i den næste generation af talenter, så de kan opnå deres mål om at skabe en mere ansvarlig modeindustri. ZENZ støtter de nordiske designtalenter og deres udvikling som rollemodeller i modebranchen, så de kan vise vejen frem internationalt for en cirkulær fremtid.

18 bæredygtige minimumskrav for alle brands

Til den kommede modeuge, der afholdes i København, er der et nyt obligatorisk adgangskrav til alle 29 brands. De skal ikke blot være godkendt af CPHFW Show Committee, men også af CPHFW Sustainability Committee. Dette betyder at line-up'et af brands for den kommende modeuge er udvalgt både ud fra modedesignkriterier såvel som et fuldt værdikædeperspektiv, da de alle lever op til Copenhagen Fashion Weeks 18 bæredygtige minimumskrav i kraft af deres indsatser på følgende områder:

  • Strategic Direction
  • Design
  • Smart Material Choices
  • Working Conditions
  • Consumer Engagement
  • Show

Cecilie Thorsmark, CPHFW CEO, udtaler: 
"For tre år siden annoncerede vi, at Copenhagen Fashion Week i 2023 ville indføre obligatoriske minimumskrav for brands som de skulle leve op til for at være med. Vi ønskede simpelthen at gentænke vores platform og bruge vores position til at øge den bæredygtige indsats fra alle brands, der udgør Copenhagen Fashion Week. Lige siden har vi arbejdet tæt sammen med alle brands for at støtte dem gennem forskellige videndelingsaktiviteter og forberede dem til en omfattende ansøgningsproces til denne sæson, og jeg er dybt imponeret over den dedikation alle brands har vist i at tage de nødvendige skridt for at leve op til minimumskravene."

Læs mere om de 18 bæredygtige minimums krav i denne artikel. Et strategisk og inspirerende tiltag i modeindustrien, som ZENZ er stolte af at støtte op om.

ZENZ x CPHFW NEWTALENT

ZENZ' stylister skal style hår backstage ved to shows den kommende modeuge. 

 CPHFW NEWTALENT x ZENZ .    CPHFW SS23 Runway Foto: James Cochrane 

A. Roege Hove - CPHFW NEWTALENT alumni 

A. Roege Hove er et konceptuelt strikmærke, der udfordrer traditioner med en moderne og kunstnerisk tilgang til originalt håndværk og et mål om, at silhuetter skal være både ubesværede og ekstravagante.

Indsats for mere bæredygtighed

Med udgangspunkt i en rig kultur af dansk design og håndværk er hver style udviklet i atelieret i København og omhyggeligt produceret af kooperative strikfabrikker beliggende i Italien og Irland, under fair arbejdsforhold.

A. Roege Hove designs strikkes direkte i facon og har derfor meget lidt spild. Hun ønsker at udnytte strikkehåndværket fuldt ud. Det kan være svært ikke at have noget spild i form af restgarn, men hvert A. Roege Hove stykke produceret i Italien er skabt gennem en "no waste" produktionsmodel. Denne model har et materialespild tæt på nul ved at have en +/- 10 % tolerance i forhold til leverede mængder – en tolerance som A. Roege Hove er villige til at risikere for at sikre mindre produktionsspild. A. Roege Hove bruger kun multicertificeret økologisk bomuld fra Emilcotoni og Iafil – certificeringer tæller: BCI CERTIFICERET, STANDARD 100 af OEKO-TE, STeP af OEKO-TEX, OCS certificeret af ICEA, RWS certificeret af ICEA, GRS certificeret af ICEA og ISO 14001 certifikat.

Se A. Roege Hoves show via livesteaming her den 1. febraur 2023 kl. 14.00-14.30  og følg med på vores Instagram-profil. 

Latimmier - CPHFW NEWTALENT

Latimmier er et nyt ready-to-wear mærke af det inspirerende finske modetalent Ervin Latimer.

Latimmier kollektioner er designet til alle, der ønsker at udtrykke maskulinitet med deres tøj. Brandet har til formål at udvide begrebet maskulinitet ved at udfordre, hvem der kan udføre maskulinitet, og hvilken slags tøj der kan bruges til det.

Latimmier er en del af ​​CPHFW NEWTALENT-programmet, som støttes af Circulose®, et 100% genbrugsmateriale.

Indsats for mere bæredygtighed

Hos Latimmier er bæredygtighed en forudsætning. 40 % af debut kollektionens materialer var af genanvendt eller certificeret bæredygtig oprindelse, og målet er at hæve antallet til 60 % i 2025. Dette omfatter maksimering af brugen af ​​certificeret økologisk bomuld, genbrugsuld, genanvendte polyfibre og genanvendte og vegansk farvet læder. Al produktion er placeret inden for EU med et mål om at lancere lokal finsk produktion i 2025.

For Latimmier går økologisk bæredygtighed sammen med social bæredygtighed. Som et brand med rod i POC-queer-kulturen er det vigtigt for Latimmier at løfte queer- og POC-kreative. Det betyder også fokus på industriens uholdbare normer, såsom lange arbejdstider og ulønnet praktikpladser – Latimmier understøtter ikke ulønnet praktikophold og har implementeret en 4-dages arbejdsuge.

Desuden hævder Latimmier, at bæredygtigt design ikke er nok. I tider med fast  fashion og overforbrug har mode brug for et dybere formål, der retfærdiggør dens eksistens. 

 Se Latimmiers show via livesteaming her den 31. januar 2023 kl. 14.00-14.30 og følg med på vores Instagram-profil

Previous post
Next post